Webexpo 2016 skloubilo on-line byznys, vývojáře a kreativu
WebExpo 2016
Tentokrát jsme na WebExpo vyrazili v kompletní sestavě. Během dvou dní jsme se proplétali mezi 2 000 lidmi, abychom každý stihl svůj zaškrtaný seznam přednášek.

70 přednášek mapujících novinky v on-line podnikání

Mobil, UX a nevšední obsah se skloňovaly ve všech pádech

Peter Morville ve své přednášce hovořil o změně, kterou informační architektura prochází. V záplavě informací lidé ztrácí své rozlišovací schopnosti. On-line svět začínají vnímat jako reálný, a proto se musí věnovat více energie hlubšímu porozumění kontextu uživatelů. Jeho přednáška zahrnovala řadu vtipných přirovnání; jeden za všechny: software je jako Titanic, oba neradi mění směr.

Nenuťte uživatele přemýšlet

Jan Kvasnička zdůraznil, že je uživatelům potřeba nabídnout e-shop, ve kterém se rychle a intuitivně zorientují. O responzivní verzi hovoří jako o naprosté nutnosti. Ač lidé nakupují pořád spíše na desktopech, mobil hojně využívají pro prohlížení zboží. Na příkladech velkých e-shopů (Zoot, Dobrovsky, Kolonial, Glami) jasně demonstroval nejčastější chyby a úspěchy při návrhu mobilního a responzivního řešení.

RFM analýza jako Rubikova kostka

Jan Tichý představil publiku RFM segmentaci s pomocí Rubikovy kostky, kde jednotlivé kostičky zastupují určitou skupinu zákazníků. Zákazníci se skupinkují podle tří kritérií: doby posledního nákupu (nedávno, dávno), počtu nákupů (často, zřídka) a celkového objemu utracených peněz (málo, hodně).

Zformujte nezáživný nebo abstraktní obsah do komiksu nebo scénáře

Robert KerrKevin Cheng používají při své práci filmové a animační techniky. Daří se jim díky tomu vizualizovat abstraktní obsah a tím lépe porozumět situaci uživatelů a příběhu produktu. Díky tomu dokáží komunikovat i nezáživný obsah atraktivní formou. Uživatelé prostě potřebují “více dramatu a více emocí”.

Jak správně pracovat se SEO a na co si dát pozor

Steven van Vessum připomněl tři nejdůležitější pilíře SEO - web musí být kvalitní technicky, obsahově a mít dobrou autoritu a důvěryhodnost (linkbuilding). Steven ve své prezentaci nastínil problematické oblasti a na co je třeba si dávat pozor.

Začněte pracovat s mapováním uživatelského rozhraní

Tereza Venerová prozradila, co jí pomáhá navrhnout smysluplné produkty. Vždy důkladně pozoruje klienta: co říká, co si myslí, co přesně dělá, jak věci používají a v poslední důležité rovině co cítí a co si přeje. Reakce uživatelů musí být silná a vzbuzovat emoce, proto je důležité porozumět tomu, co uživatelé v různé situaci s daným produktem prožívají a obsahem se trefit do jejich nastavení. V Proof & Reason k tomu používají mapování uživatelského rozhraní. A papírky v mapách zásadně přesouvají zleva doprava, nebo zprava doleva, ale nikdy! ne odshora dolů.   

Něco málo z Twitteru #webexpo

Olga Pohl, Twitter
Pavel Ungr, zdroj Twitter
Pavlína Louženská, zdroj Twitter
WebExpo potvrdilo, co už se v on-line světě dávno ví: nenuťte uživatele přemýšlet, nechte je vstupovat na vaše stránky z libovolného zařízení a nabídněte jim nevšední a překvapivý obsah.
 
Technologické centrum
Piletická 486/19
503 41 Hradec Králové - Věkoše
www.optimato.cz
Tel: +420 495 077 271
Tel: +420 603 579 377
E-mail: info@optimato.cz
Chcete stránku vytisknout?
Skrýt před tiskem nějaké části stránky.
Vytisknout celou stránku tak, jak ji vidíte.
(tento box nebude vytištěn)
Úprava stránky před tiskem
Najeďte myší na nějaký obsah na stránce, zobrazí se červený obdélník. Kliknutím na něj obsah skryjete. Poté stiskněte tlačítko 'Vytisknout'.