Zpět na výpis článků

Případové studie a B2B. Proč by každá firma měla mít sbírku úspěchů

Strategie

Pavel Nedbal
Copywriter
Zveřejněno
10/10/2024
0
min

V digitálním světě jsou případovky jako album fotek z dovolené, které vytáhnete, když chcete ukázat, jak jste si to parádně užili. Jenže místo fotek z pláže máte příběhy o tom, jak jste pomohli klientům a udělali z jejich problémů prach. A to je přesně to, co zajímá vaši cílovku. Cílovku, které se může na první dobrou zdát vaše služba nepřehledná.

Co jsou to případové studie 

Případové studie jsou skvělým nástrojem pro mnoho odvětví. Poskytují konkrétní příklady úspěchů, strategií a řešení, které vaše firma nabízí. Na první dobrou ukazují vaši odbornost, zvyšují důvěryhodnost a posilují vztahy s potenciálními klienty.

Že případovky nejsou jedno českému Canonu, zjistíte tady.

9 odvětví, kde díky studiím zazáříte

Ve výrobě a průmyslu mohou případové studie mohou skvěle ilustrovat, jak jste zvýšili výrobní efektivitu, snížili náklady nebo vyvinuli inovativní produkty. Ne sobě, ale cílovce.

Když plavete v agenturním rybníce, reklamě nebo marketingu obecně, pomocí případovek prezentujete úspěšné kampaně, strategie obsahu nebo plusové body v sociálních médiích, které vedly k zvýšení povědomí o značce nebo prodeji.

Pak tu máme IT a technologie. Bleskově se proměňující odvětví, kde případové studie dokáží ukázat, jak technologická řešení pomohla zlepšit efektivitu, zabezpečení nebo inovace pro klienty.

A co třeba stavebnictví a architektura? Ukážete svému publiku úspěšné projekty, inovativní designové řešení nebo efektivní využití materiálů a technologií.

Pokud jste instituce nebo poskytovatel vzdělávacích služeb můžete prezentovat, jak programy nebo metody přispěly k úspěchu studentů a k inovacím ve vzdělávání. Komenský by vaši pozornost rozhodně měl.

Ve světě, kterým hýbou peníze, jako jsou finance a pojišťovnictví, díky případovkám demonstrujete, jak byly klientům poskytnuty účinné finanční strategie, řešení pro správu rizik nebo jak byla zlepšena zákaznická služba.

Co se třeba v retail a e-commerce pochlubit ukázkami úspěšných strategií pro zvýšení prodeje, zlepšení zákaznické zkušenosti nebo efektivního řízení zásob? Důvěra, to je to, co tady cílovku zajímá nejvíce.

Není vždycky o byznysu. Případovkami mohou neziskovky skvěle ukázat, jak úspěšně realizovaly projekty s pozitivním sociálním dopadem, nebo jak efektivně naložily s darovanými prostředky.

Za deváte takové zdravotnictví. Případové studie mohou ilustrovat, jak zdravotnické zařízení nebo produkty přispěly k lepší péči o pacienty, inovacím v léčbě nebo efektivitě provozu.

Proč případovku chtít

  • Případové studie ukazují, jak jste někomu skutečně pomohli. Ukazují čísla, která neprůstřelným důkazem toho, že nemluvíte do větru. 
  • Ideální způsob, jak říct světu: „Jo, v tomhle jsme fakt dobří. S takovou vervou pomůžeme i vám.”
  • Ukazujete, co jste se naučili, a pomáháte ostatním se vyhnout chybám. Stáváte se majákem a autoritou. A to i pro konkurenci.

A konkrétní případy prodávají

Pokud se klient kromě drobností najde v konkrétní případovce, řekne mu to více než 1000 generických argumentů na titulní stránce.

69 %  firem, které využívají obsahový marketing, se opírá o případové studie. Zároveň je to pro ně hlavní kanál ke konverzím a zakázkám. - Visable - Case studies in B2B marketing

3 tipy, jak na webu případovky pěstovat

Ať je to hned vidět

Na webu mají mít případovky speciální sekci, kam si pro ně každý čtenář snadno dojde.

Zahrňte vizuál

Přemíra textů může nudit. Ať je to živé a zajímavé používejte videa, fotky nebo grafy. Ať to má zkrátka příběh.

Pořád něco nového

Nežijte jen v minulosti. Pravidelné aktualizace ukazují, že držíte krok s časem.

Co z toho jako B2B firma budete mít

Lepší chápání toho, co nabízíte. Zákazníci lépe pochopí, jak vaše služby nebo produkty mohou vyřešit jejich problémy. Navíc přilákáte více lidí na web. SEO zaklínadlo funguje i tady. Když použijete správná klíčová slova, Google vás má raději. V neposlední řadě mají kam sáhnout i vaši prodejci. Při kontaktu s klienty, kteří už četli tisíce stran nudných čísel, mají vždycky kam sáhnout.

Buďte sebevědomí

Případové studie nejsou jen další texty na webu. Jsou to vaše “certifikáty z praxe”, které ukazují, co všechno umíte. Pro B2B a výrobní firmy jsou jako faktický argument, který pomůže získat respekt a nové zákazníky. Každá případová studie je šance ukázat světu, jak jste úžasní, a inspirovat ostatní, aby byli taky.

Případovky nemají být jen obsahovým přílepkem. Pro řadu odvětví včetně B2B segmentu jsou skvělým argumentačním nástrojem, který dokáže váhavého klienta rozhoupat k zakázce.

Pavel Nedbal
Copywriter

Doporučené články

zavřít