Zpět na výpis článků

Značka, která mluví na rovinu aneb Jak vás dokáže vizuální identita odlišit

Design

Ondra Marek
brand designer
Zveřejněno
21/5/2025
0
min

Máte skvělý produkt nebo služby, ale nikdo vás nerozpozná? Zákazníci si pletou vaše jméno s konkurencí a v HR sekci stále svítí inzeráty? Prostě jste jedni z davu? Podívejte se, kde může být problém a jak dokážeme pomoct.

Když jste dobří, ale nikdo vás nepozná

Asi se v tom uvidíte. Jste experti ve svém oboru, odvádíte precizní služby, ale vaše komunikace a vizuální prezentace zůstává rozpracovaná jen na papíře. Značka postrádá jasný hlas, kterým by promlouvala k zákazníkům i mladým talentům. V záplavě podobně vypadajících technických firem jste jednoduše zaměnitelní.

Jak poznáte, že vaše značka potřebuje pomoct?

  • Zákazníci si nepamatují vaše jméno nebo si vás často pletou s konkurencí.
  • Potřebujete být více vidět a slyšet v přesyceném on-linu i na ulici.
  • Běžná inzerce má jen minimální dosah a nepřináší vám očekávané výsledky.
  • Zaměstnanci mají problém jednoduše vysvětlit, čím se od konkurence odlišujete.
  • Používáte obecné fráze, které by mohla použít kterákoli jiná firma ve vašem oboru.

Nepotřebujete cestu na Mars, jen jasnou vizi

Osvěžit starou nebo zavést novou identitu není cesta na druhou stranu sluneční soustavy. Nejde o vymýšlení kola, ale o objevování toho, co už ve vaší značce je. A právě tohle je to, co nás nejvíc baví a v čem jsme silní v kramflecích. Umíme naslouchat, analyzovat, nacházet skryté poklady ve vaší firemní DNA a umíme to přetavit do vizuální identity.

A autenticitu místo výmyslů

Řešením není vytvářet umělou identitu od stolu, ale objevit to, co už v jádru vaší značky existuje. Nejsilnější identity jsou postavené na skutečných silných stránkách, které jen potřebují správně vizuálně uchopit. Když značka komunikuje autenticky a na rovinu, buduje důvěru a stává se nezaměnitelnou.

Jak to vypadá v naší dílně

Při vytváření nové identity si s klientem často měníme role. Jsme to my, kdo se ptá, kdo testuje, vytváří, rýsuje, objevuje.

Nasloucháme

Místo vymýšlení nových konceptů trávíme čas s lidmi s firmy, abychom dokázali pochopit její skutečné silné stránky a její jedinečnost.

Hledáme esenci značky

Zjisťujeme, co vás odlišujte od konkurence. Ať je to například přímočarý přístup, technická preciznost, schopností řešit i velmi komplexní služby, nebo třeba vzít pokaždé zákazníkovi telefon.

Vytváříme vizuální jazyk

Každé značce nasloucháme a vytváříme výjimečný vizuální jazyk. Ten se opírá o designové prvky, které autenticky vyjadřují její hodnoty a poslání. A můžete být třeba technologickou firmou, výrobním podnikem nebo začínajícím podnikatelem plným elánu.

Víc než tisíc slov

Dost pouček a rovnou k věci. Podívejte se, jak jsme podobný problém vyřešili u značky Tiyo. A byla to výzva! Na víc info o vizuální identitě pro Tiyo vede cesta TUDY.

Doporučené články

zavřít